czwartek, 29 listopada 2012

Rozstępy.

Przepraszam, że tak zaniedbałam, forum, prosicie mnie o konkretne porady i wyjaśnienia pewnych aspektów skóry, a ja nie mogłam się ostatnio ogarnąć.
Wracam jednak do łask zaczynając od końca i obiecuje poprawę:)

Od razu powiem, że na włosach to ja się kompletnie nie znam:) to nie moja działka, tutaj trzeba pytać fryzjera.


----------------------------------------------------------------------------------------------
Tylko popatrz
"Góra, szczyt, nad szczytem lekkość
mogę jej sięgnąć, zwyczajnie pogłaskać albo i niezwyczajnie
wszystko zależy

Może powinienem podejść, wspiąć się, żeby było bliżej
a może to niekonieczne, może jestem wystarczająco
by dotykać i być(...)"


źródło:http://www.zbigniewmatyjaszczyk.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=281:tylko-popatrz&catid=14:meo-i-julia&Itemid=19



Ciało nasze jest genetycznie uwarunkowane na pewne niedoskonałości.
Czasami ktoś ma predyspozycje aby mieć rozstępy, a inni mimo tego, że nic nie robią ze sobą rozstępów nigdy nie będą mieć.
OD tak dla równowagi.;)


Co to takiego?

Różowe lub sinoróżowe smugi na skórze, wyglądają jak świeże blizny, przebiegające równolegle, pomarszczone, na początku wyniosłe i bardzo widoczne z czasem przechodzące w białe lub szare linie.
Ich pojawienie jest zazwyczaj niezauważalne lub jak w przypadku ciąży i dużego przyrostu masy może o ich pojawianiu świadczyć uczucie swędzenia.

Pojawiają się przez nadmierny i szybki przyrost skóry (90% kobiet w ciąży i bardzo duża część mężczyzn biorących sterydy) gdzie komórki macierzyste produkujące kolagen i elastynę odpowadające za napięcie skóry i brak zmarszek, po prostu nie wyrabiają z produkcją i ...pękają.


źródło:TU


Rozstępy tworzą się najczęściej w okresie ciąży, dorastania, menopauzy, otyłości.
Wszystkiemu winien jest Kortyzol- hormon stresu- który zaburza produkcje fibroblastów, te z kolei produkują gorszej jakości kolagen, który nie wytrzymuje i pęka, rozjeżdża się.
Te nasze kreski to rozjechany kolagen, który dostał za bardzo w palnik i nie wyrobił normy;)

Rozstępy mogą pojawić się wszędzie za wyjątkiem dłoni, stóp i twarzy.
Najczęśćiej spotykany to brzuch, uda, pośladki, piersi-kobiety.
Mężczyźni- okolica krzyżowo-lędzwiowa kręgosłupa i sterydowców barki. (ja widziałam też całe plecy- fuj! Panowie! nie faszerujemy się, bo to nie przyciąga kobiet, wręcz odrzuca, taki tygrys w paski z własnej woli;))

Dlaczego mężczyźni nie mają rozstępów i cellulitu?
-Bo to brzydko wygląda;)


Jak to mówią ze wszystkim:
Lepiej zapobiegać niż leczyć.

1.Unikamy więc efektów dietowych-jojo.
2."stosować odpowiednią dietę, zapewniająca wystarczające dawki witamin (gł. A, E, PP, B5) oraz mikroelementów (zwłaszcza cynku i krzemu)"
3.Maziamy się, smarujemy, gładzimy kremami, olejkami, pobudzamy kolagen do produkcji, nie pozwalamy, żeby skóra wysychała i była za słaba do wali z np. rosnącym brzuchem;)
"żeli, olejków i preparatów na bazie roślinnej, elastyny, kolagenu, witamin, preparatów łożyskowych, acetazolamidów, alfahydroksykwasów itd."

Dla kobiet w ciąży kwasów broń Boże, bo mogą powodować przebarwienia i skóra może zupełnie inaczej reagować(szybciej "łapać" kwas) i zamiast poprawić to tylko zaszkodzimy.
Ciężarówki mogą próbować serii kremów dla mam np Mustella
Mogą jednaj stosować oliwki czy olejki np. Johnsona  opinie tu:klik


Bardzo mi się podoba ten fragmenty informacjo, pozwolę sobie zacytować:
"Leczenie i usuwanie rozstępów jest trudne i wymaga doświadczenie ze strony lekarza oraz cierpliwości pacjenta. Najlepsze efekty w procesie leczenia i usuwania uzyskujemy przy zastosowaniu kilku metod tak, aby terapia była wielopłaszczyznowa. W celu leczenia rozstępów należy udać się na konsultację do lekarza zajmującego się medycyną estetyczną i doświadczonego w laseroterapii lub chirurga plastycznego, aby ustalić przebieg i rodzaj terapii. Pacjent musi zrozumieć że rozstępów nie można usunąć – natomiast można w sposób bezpieczny bardzo silnie je zredukować poprzez odbudowę zniszczonej struktury skóry.Obecnie na rynku istnieje wiele metod usuwania rozstępów."

źródło: http://www.estheticon.pl/nowosci/rozstepy-jak-zapobiegac-i-leczyc
Tu też odsyłam do lektóry sposobów usuwania.
Według mnie najlepsze efekty daje laser.


3 komentarze:

  1. Moich to sie chyba nigdy nawet zredukować nie da :) sama chyba nawet widzialas jaki mam straszny brzuch .(

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tam swoje zaakceptowałam, bo cóż mi innego pozostało ? ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rozstępy to mój problem niestety więc jak dla mnie post bardzo pomocny :)

    OdpowiedzUsuń